Przedstawiony wyżej na obrazku rysunkowy koń podczas biegu, lub jakieś inne zwierze w biegu, daje nam najprostszy przykład Onion Skinning. Taki efekt jest najczęściej wykorzystywany w animowanych filmach 2D, by ukazać kilka klatek na raz i nadać dynamiczny wygląd jakiemuś przedmiotowi lub postaci (zwierzęciu). Tworzenie efektu polega na nałożeniu kilku klatek animacji danego obiektu na siebie, a następnie wyszczególniać z upływem klatek kolejne obrazki, co daje nam dość szczegółową i dynamiczną animację.
Onion Skinning można wykonać w każdym programie zarówno do tworzenia animacji, jak i do tworzenia grafiki, są to np. CinePaint, TVPaint, Adobe Flash oraz 3D Max. Zapewne zdziwiliście się co tu robi 3D Max, przecież to program do grafiki przestrzennej. Jeśli uważacie, że Onion Skinning można wykonać tylko w grafice dwuwymiarowej, to jesteście w błędzie. W filmach i animacjach 3D również można wykonać ten efekt. Przykładem filmu z wykorzystanym Onion Skinning'iem jest "Matrix" podczas motion blur'a przy tzw. Dodge Bullet.
0 komentarze:
Prześlij komentarz