Dzisiejszy artykuł miał dotyczyć jakiegoś programu graficznego, ale ze względu na to iż jestem zobowiązany nadrobić jeden materiał zrealizuję go jutro. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z tą treścią.
Oto przykładowy efekt obliczeń tego programu. Sztukę fraktalną najczęściej prezentuje się w postaci jakichś symetrycznych wzorów. Symetrycznych dlatego, iż symetryczne obiekty nie są trudne to stworzenia. Kłopot dla początkujących (chodzi o początkujących z tej dziedziny, bo osoba która potrafi tworzyć grafiki za pomocą algorytmów już jest profesjonalistą) mogą sprawić niesymetryczne grafiki, a już w ogóle kompletną trudnością jest stworzenie czegoś takiego jak chcemy w trzecim wymiarze. Fraktalia to pojęcie ogólne, tak więc możemy wyróżnić kilka grup sztuki fraktalnej:
- Fraktale pochodzące od standardowej geometrii przez użycie iteracyjnych przekształceń
- IFS - Iterated Function Systems (Iterowane Systemy Funkcyjne)
- Fraktale "L-system"
- Fractal flame (Płomienie fraktalne)
- Atraktory
- Fraktale utworzone przez złożenie wielomianów (najbardziej popularna grupa fraktali)
- Hypernionic
- Quaterniocic
- Fraktale terenowe generowane przez losowe procesy fraktalne
- "Mandelbulbs" - Rodzaj trójwymiarowych fraktali
0 komentarze:
Prześlij komentarz