Terragen | Grafika 3D


Tak jak obiecałem w artykule o sztuce fraktalnej, dziś zajmę się programem Terragen. Program jest bardzo ciekawy pod wieloma względami, nawet tym jaka firma stworzyła tą aplikację.



Na sam początek podstawowe informacje. Terragen to program grafiki przestrzennej, lecz nieco inny od wszystkich innych. Generuje on jedynie (!) tereny, morza, oceany, góry, wzniesienia, niebo, słońce, czyli naturę. Tego programu jeszcze nie przetestowałem więc nie mogę stwierdzić, czy jest on prosty w obsłudze czy wręcz przeciwnie, niedługo mam nadzieję się przekonam. Terragen powstał na bazie języka C++ pod systemy operacyjne Windows oraz Mac OS. Oprócz generowania statycznych krajobrazów, mamy możliwość utworzenia pełnoprawnej animacji.



Wcześniej wspomniałem że program jest ciekawy ze względu też na firmę. Otóż Terragen został wykonany przez PlanetSide Software czyli firmę, która stworzyła grę PlanetSide. Na oficjalnej stronie produktu możemy znaleźć więcej informacji o tym niesamowitym programie.
Druga wersja programu została stworzona 2 kwietnia 2009 roku. Produkt był na początku tylko do użytku jednej osoby, lecz z czasem stał się programem do użytku komercyjnego. Pierwsza wersja aplikacji jednak została stworzona dużo wcześniej - 7 września 2005 roku. Nie wytłumaczyłem jeszcze jednego faktu, jak są tworzone krajobrazy. Pod podglądem efektów w programie umieszczona jest dwuwymiarowa mapa wysokości, na którą umieszcza się poszczególne obiekty.

0 komentarze:

Prześlij komentarz