Idealne przejścia, czyli "Morphing"

Zaczynając od początku - Morphing to efekt używany w filmach i animacjach, który działa na zasadzie idealnego przejścia między klatkami lub dwoma zdjęciami. Początkowo efekt ten został tworzony przez użycie techniki "crossfade" (omówię ją w najbliższym poście). Teraz jednak wiele programów graficznych - o ile nie wszystkie - oferują zastosowanie tego efektu.






Przedstawiona wyżej grafika prezentująca efekt "Morph" użyty na dwóch fotografiach przedstawiających prezydenta Bush'a oraz aktora i polityka Schwarzenegger'a, którzy zostali przedstawieni w idealnym przejściu. Zdjęcie w środku prezentuje złoty środek, czyli punkt kulminacyjny przejścia. Jeśli graliście w grę Mass Effect, dokładnie w 2 część tej trylogii, w jednej z misji, która dotyczyła zeksplorowania wraku Normandii SR-1 i znalezienia nieśmiertelników dawnej załogi mogliśmy doświadczyć efektu morph w scenach, w których komandor Shepard przypominał sobie z wraku dawne pokłady w statku. Były to elementy idealnego przejścia między wrakiem a w pełni sprawnym wnętrzem statku.


 Nawiązując teraz do filmów, prawdopodobnie pierwszym filmem przedstawiającym omawiany efekt był "The Golden Child" z 1986 roku. Pragnę dodać, iż Morphing to technika nie tylko używana w grafice, ale i również muzyce. Powiem więcej. To crossfade z muzyki został zastosowany w grafice pod nazwą Morphing. Pierwszym owym utworem wykorzystujący Morph (crossfade) był "Cry" z 1985 roku.

0 komentarze:

Prześlij komentarz